Ik wil informatie produceren

Stel je wilt informatie produceren en stel je wilt hiervoor een blog opstarten, hoe pak je dit dan aan. Hierover is genoeg technische informatie te vinden op het internet maar hoe zit het nu met de inhoudlijke kant. Voordat je hieraan begint is het belangrijk om een paar punten op een rij te zetten. Kies een onderwerp waarover je wilt

2006-09-20T13:24:08+02:00september 20, 2006|Trends en maatschappelijke ontwikkelingen|

Het evalueren van online informatie

Hoe kun je beoordelen of een artikel klopt, of het ‘waar’ is, of het geen onderdeel uitmaakt van de marketingstrategie van een bedrijf. Stel jezelf dan verschillende vragen. De vijf W’s (wie, wat, waar, wanneer, waarom) die gebruikt kunnen worden om een pers- of nieuwsbericht of verslag te schrijven kunnen ook houvast bieden bij het beoordelen van informatie. Wie is

2006-09-20T11:45:07+02:00september 20, 2006|Zoeken naar informatie|

Mediawijs in de blogosfeer

In dit paper wordt onderzoek gedaan naar wat mediawijsheid betekent in de blogosfeer. Er wordt geïnventariseerd welke kennis, vaardigheid en mentaliteit er nodig is voor burgers om optimaal te kunnen participeren in de blogosfeer. Het is bedoeld voor diegene die graag iets meer grip willen krijgen op het interpreteren van informatie welke binnen de blogosfeer te vinden is. En een

2006-09-20T09:58:48+02:00september 20, 2006|Trends en maatschappelijke ontwikkelingen|

Eufemistisch…

PEBKAC From Wikipedia, the free encyclopedia PEBKAC is an acronym which stands for "Problem Exists Between Keyboard And Chair". Also used is PEBCAC, which stands for "Problem Exists Between Computer And Chair", or PBKAC, which stands for "Problem Between Keyboard And Chair". Sightings of PEBCAK ("Problem Exists Between Chair And Keyboard") have been reported. Another variation is PIBKAC ("Problem Is

2006-09-15T11:00:18+02:00september 15, 2006|Zoeken naar informatie|

Wat is een trackback?

Een TrackBack is een soort peer-to-peer communicatie systeem dat is ontwikkeld om een update bericht van een website naar een andere website te versturen middels een TrackBack ping. Deze ping is niets anders dan een klein bericht dat verstuurd wordt van de ene webserver naar de andere. Trackbacks worden vooral gebruikt door bloggers om te laten zien dat men in

2006-07-27T12:43:42+02:00juli 27, 2006|Informatie en ordening|

Buiten de gebaande paden

Het japanse ontwerpbureau Design Barcode wil het conventionele denken doorbreken. Het vormgeven van de streepjescode, een methode van automatische produktidentificatie, is een van hun eerste inspanningen. En met succes. Verschillende organisaties in Japan hebben hun barcode door Design Barcode laten restylen. Tijdens het International Advertising Festival In Cannes hebben ze nu eindelijk de aandacht die ze verdienen. Het gevolg daarvan?

2006-07-12T09:35:31+02:00juli 12, 2006|Informatie en visualisatie|

Constructing Reconfigurable Space

Informatie wordt steeds alomvattender, het bereikt ons via onze mobiele telefoon, wordt in kleding verwerkt, is toegankelijk via uitgebreide netwerken. Het indelen van informatie wordt steeds meer gerelateerd aan het indelen van ruimtes, zowel binnen als buiten. Communicatie, architectuur en vormgeving, gebieden waartussen de grenzen steeds meer gaan vervagen. Zo kwam ik een tijd terug de site van Ruairi Glynn

Infopreneurs, een visie

Het 1e schooljaar aan het MIM is bijna voorbij. Ik heb er veel geleerd. Er zijn veel nieuwe vragen bij me opgekomen. Antwoorden op deze vragen zoek ik onder andere op internet. En bij deze zoektocht ben ik op de site van Rik Maes, hoogleraar Informatie- en communicatie- management aan de Universiteit van Amsterdam, terechtgekomen. Hier staat een schat aan

2006-06-22T09:36:42+02:00juni 22, 2006|Informatie management|

Media Morgen – een verslag

Eind mei begin juni heeft de belgische media een week lang aandacht besteed aan de ontwikkelingen op mediagebied. Online zijn de videoverslagen van het congres te bekijken. Een quote van Greg Dyke: 'Radio en televisie zijn té belangrijk om enkel en alleen over te laten aan de vrije markt. Overheidsubsidiëring geeft een openbare omroep de vrijheid om risico’s te nemen,

2006-06-21T17:16:09+02:00juni 21, 2006|Trends en maatschappelijke ontwikkelingen|

Warm ijsje

Het kinderijsje is aan de bovenkant dicht geplakt met een sticker. De meningen onder de kinderen over wat de ijsfabrikant hiermee wil zeggen zijn verdeeld: ... als je dit ijsje open maakt wordt je heel erg blij ... ... dit ijsje moet je warm eten ... ... dit ijsje mag je alleen buitenhuis eten ... ... alleen als de zon

2006-06-20T22:38:12+02:00juni 20, 2006|Informatie en visualisatie|
Ga naar de bovenkant