toekomst logo.gif
De VPRO heeft weer voor een pracht programma gemaakt dat kort raakt aan de randen van een maatschappelijke ontwikkeling. We hebben nog nooit de beschikking gehad over zoveel informatie als tegenwoordig. Wanneer men maar wil, waar men maar wil. Hoe kan men dit nog filteren? En hoe betrouwbaar is deze informatie? Vooral als men bedenkt dat de brengers van informatie betaald worden naar populariteit. En wat te denken van het fenomeen dat er zich onder de gebruikers van een informatieve site vaak meer specilalisten zijn dan in de redactie van een tijdschrift? En wat als er steeds meer gebruik gemaakt gaat worden van nieuwszoekmachines, die nieuws op maat aanbieden. Volgens een bepaald profiel van een gebruiker. Raakt ons wereldbeeld dan niet versnipperd? Een andere ontwikkeling is het verdwijnen van het verschil tussen advertenties en redaktionele artikelen. Deze komen qua vormgeving steeds dichter bij elkaar te liggen.
Ga kijken! VPRO | De toekomst: Het laatste nieuws.

Gerelateerde informatie

Afbeelding 1.png