.
Jeffrey Veen gaat in deze video aan de hand van voorbeelden dieper in op het geven van betekenis aan grote hoeveelheden data door het toevoegen van metadata en labels. Hij laat zien dat je als vormgever ook betekenis kunt geven door het gedoseerd toevoegen van versieringen zoals kleur, typografie en vorm. En dat er een evenwicht moet zijn tussen versiering en betekenis.
Tussendoor…
– haalt hij nog een quote van Minard aan:
The aim of my carte figurative is … to convey promptly to the eye relation not given quickly by numbers requiring mental calculations.
– geeft hij een paar tips:
- remove everything that isn’t telling the story
- enable people to find their stories
- create tools to let people manipulate their own data
- provide filters (like Gapminder) to enable clarity in the data
– en geeft hij een overzicht van punten geleerd bij het maken van visualisaties op basis van Google Analytics.
Gerelateerde informatie
Zijn presentatieschermen zijn als PDF te downloaden >
Online staan nog meer video- en online schermpresentaties gegeven tijdens UX Week 2008.
Links
UX Week
Adaptive Path op Vimeo
(Tip: Peter Bogaards)