Sensibiliseren, informeren en inspireren
De VRT Vlaanderen start een mediaweek met als thema 'Media Morgen'. Ze willen hiermee zoals ze zelf zeggen 'sensibiliseren, informeren en inspireren'. Om een optimaal bereik te hebben, hebben ze gekozen voor een crossmediale aanpak. Tijdens de week van 29 mei tot en met 4 juni zullen alle belgische radio- en tv-netten aandacht besteden aan nieuwe media en de rol van de openbare omroep in de digitale toekomst.
Op de bijbehorende website staat heel wat nuttige informatie over nieuwe media en digitale toepassingen.
Links
- De opdracht van de VRT in een DIGITAAL TIJDPERK
- Media Morgen. De opzet.
TV Programma's
- Maandag 29 mei. Documentaire: De grote explosie. Op welke manier en met welke middelen zou vandaag de verslaggeving van het Heizeldrama van 1985 gebeuren?
- Woensdag 31 mei. Film: Bamboozled - Spike Lee. De zwarte televisieproducent Pierre Delacroix moet een succesvolle 'zwarte' TV-show maken of hij wordt ontslagen. Delacroix ontwerpt als grap de 'Minstrel show'.
- Zondag 4 juni. Spraakmakers: Greg Dyke. Goedele Devroy praat met Greg Dyke. Greg Dyke is voormalig algemeen directeur van de BBC en lanceerde de Britse openbare omroep in het digitale tijdperk.
- Zondag 4 juni. Media Morgen: de grote zap voorwaarts. Een interactieve liveshow over het huidige en toekomstige mediagebruik van de Vlaming.